יום שלישי, 9 באוגוסט 2016

אז מה יש לנו כאן

ננסה בפוסט הזה להעריך מה שיעור בעית הניכור ההורי במילים אחרות כמה ילדים והורים נפגעים מידי שנה, האם אנחנו מדברים על מקרים בודדים או על מגפה ?
מידי שנה מתגרשים למעלה מ 14,000 זוגות  , אין נתון מדויק מהו אחוז המקרים בהם מתעוררת בעית ניכור הורי אולם על פי הערכות שניתנו ביום עיון של בתי הדין הרבניים  בשנת 2010 מדובר על כ- 2-3% מהמקרים הנדונים לפניהם .אם ניקח את הנתון של 2% ובהנחה שלמשפחה ממוצעת בישראל שלושה ילדים אנחנו מדברים על כך שמידי שנה כ- 280 אמהות ואבות וכ- 900  ילדים נוספים למעגל ההורים והילדים המנותקים.במבט רב שנתי אנחנו יכולים לדבר על למעלה מ - 5000 נשים וגברים ולמעלה מ 18,000 ילדים שחיים בינינו וסובלים מתופעת הניכור ההורי . 
רק לצורך השוואה בפרשת ילדי תימן מדובר על מספר של כ- 1,700 ילדים לדעת המחמירים ואילו ועדות החקירה למינהן טוענות על מספרים קטנים בהרבה. לבדיקת הפרשה הכאובה של ילדי תימן קמו עד לרגע זה שלוש ועדות חקירה ממשלתיות וראש ההממשלה עצמן נדרש לאחרונה לענייין ,ולנושא הניכור ההורי ? דבר לא נעשה אין חבר או חברת כנסת אחת המוכנים לעסוק בתחום או להשמיע את קולם.

יום ראשון, 7 באוגוסט 2016

דמי מפתח

בכתבה מצוינת סקר הערב מתן חודרוב את נושא השכירות בדמי מפתח 
בנקודה הזאת אתם בודאי שואלים את עצמכם מה הקשר בין דמי מפתח לבעית הניכור ההורי - מסתבר שיותר ממה שנראה לעיין .
אני לא יודע מה חלף לכם בראש שראיתם את התכנית אבל מה שהטריד אותי במיוחד היו בעיקר שני ענינים שעלו בכתבה . 
הראשון ,מיהם עורכי הדין שידם לא רעדה כשחתמו על הבקשות לפינוי דירים המבוססות על דברי הבל ושקרים , איך אדם האמור לפעול כ - officer of the court  משכיר את עטו ומוכר את כשרונו על מנת לנשל זקנים מביתם האם עורך הדין הנכבד באמת מאמין שהזקן המתגורר בדירה בשכירות מוגנת עושה מנגלים בחצר ומפריע את מנוחת השכנים .
אולי כדאי שאותם עורכי דין יקראו את המאמר 
"אתיקה מקצועית" - 30 - דבר העורכת - חובת עורך הדין כלפי בית המשפט: חלק א המתפרסם באתר לשכת עורכי הדין .לטובת אלה מהם שזמנם אינו בידם שעה שהם רודפים אחרי חסרי ישע נציע את הפסקה:
"שליחות של עורך הדין לטובת לקוחו מותאמת לחובתו כלפי בית המשפט כך שבפועל משמעות השליחות הוא מיוחד – לא שלוח טכני העושה כל מה שהלקוח מבקש אלא עורך דין הפועל לקידום האינטרסים הלגיטימיים של לקוחו תוך הפעלת שקול דעת מקצועי עצמאי. ... זו אופייה של השליחות המיוחדת והאופן שיש ביתר החובות המוטלות על עורך הדין כדי לעצבה."
ומכאן גם הקשר לנושא הניכור ההורי - כיצד עורך דין יכול לסייע לגבר או אישה המוכנים בתהליך גירושין להסית את ילדיהם כנגד בן הזוג השני תוך גרימת פגיעה חמורה ובלתי הפיכה בילדים , האם אין גבול למה שמוכנים עורכי דין לעשות ? אפילו ארגוני הפשע  ידועים בכך שהם אינם פוגעת בילדים ( לפחות לא בכוונה ) 
עורכי הדין הם אחד מהגורמים העיקריים להחרפת ההעימותים בין בני זוג בתהליך גירושין וכתוצאה מכך לפגיעה בילדיכם , ראו הוזהרתם ! 
המכנה המשותף השני תאוות הבצע  שהיא אם כל חטאת - יזמי נדל"ן שודאי איש מהם אינו רעב ללחם מוכנים לעשות כל מעשה נבלה לרבות פגישה בזקנים חסרי ישע בעבור רווח כספי . על זה אומר הנביא עמוס - פָּרוֹת הַבָּשָׁן אֲשֶׁר בְּהַר שֹׁמְרוֹן, הָעֹשְׁקוֹת דַּלִּים, הָרֹצְצוֹת אֶבְיוֹנִים 
וההורים המנכרים  ? גם הם מוכנים לעשות הכל על מנת לפגוע בבן הזוג השני , תהא הסיבה אשר תהיה ויהיה המחיר אשר יהיה וגם אם מדובר בפגיעה בילדיהם שלהם  ואם בשירה עסקינן נִקְמַת דַּם יֶלֶד קָטָן. עוֹד לֹא-בָרָא הַשָּׂטָן 

יום שישי, 5 באוגוסט 2016

הפנים של הניכור ההורי

לפעמים המילים לא אומרות את כל מה שיש לומר . אנחנו זקוקים לפנים , פנים שימחישו לנו שמאחרי הכל עומדים בני אדם חלקם סובלים,חלקם  מתעללים וחלקם סתם מנסים לבנות על אסונם של אחרים לקידום האג'נדה שלהם עצמם. 
בחרנו להציג בפניכם את פניהם של כמה מהשחקנים על בימת הניכור ההורי - רק דוגמאות כמובן 

הקרבנות 




אסתי וינשטיין התאבדה כשלא יכלה לשאת עוד את הפרידה שנכפתה עליה מילדיה 




אביבה דוד הופרדה מששת ילדיה 







המנכרים 


הרב גואל דוד   מונע מגרושתו לראות את ששת ילדיה 
                                 


                                      נטע קריץ - 15 שנים של הסתה הורית בעבור בצע כסף 


פרופסור  סמדר לביא חטפה את ילדה ו"צפצפה " על בתי המשפט בארץ ובעולם 


האקדמיה - שנאת גברים בחסות פסאודו מדע 




פרופוסור רות הלפרין קדרי 




פרופסור אסתר הרצוג 

הכו בגברים , ולעזאזל הצדק ! 


העיתונאים - העיקר הריטינג 




ליאת רון - הכל בשביל חברים 



העיקר הסנסציה והרייטינג  - מי שייפגע בעיה שלו 



הפוליטיקאים 




חברות הכנסת מכל מפלגות האופוזיציה והאופוזיציה חוגגות 
ניצחון  - הכשילו את חוק חזקת הגיל הרך 
והילדים למי אכפת ...
צדיק אחד בסדום חבר  הכנסת קיש :
 "רק ילדי ישראל נפגעו כאן היום. בצורה קשה ביותר. זה לא יעבור בשתיקה".

יום שני, 1 באוגוסט 2016

עורכי הדין - הפרת כללי האתיקה

ב - YNET של הראשון לחודש התפרסמה הכתבה הבאה 

כמה נחמד , שירות חשוב לציבור . אבל רגע מה כתוב למטה  ? "בשיתוף לשכת עורכי הדין " . לשכת עורכי הדין מממנת  ומפעילה פרסום עצמי בניגוד גמור להוראות האתיקה שלה עצמה . 

למשל ( מתוך גילוי דעת בנושא של ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין )
  • על עורכי הדין להימנע מפרסום תוכן "המערב תוכן מקצועי ושאינו מקצועי העלול ליצור הטעיה, שידול אסור, פגיעה בכבוד המקצוע או הפרה אחרת של כללי האתיקה המקצועית". או :
  • עורך דין המבקש לפרסם את עצמו ברשת חברתית בתשלום, יפעל כדי שהפרסום ייעשה בצורה המזהה באופן ברור כי מדובר בפרסומת, ובין היתר תוך הדגשת המילה "פרסומת" מעל הפרסום.
היושרה והיושר המנימלי מחייב את לשכת עורכי הדין לומר בצורה הברורה ביותר "אנחנו מפרסמים מאמר בעל תוכן פרסומי מובהק שמטרתו קידום עיסקיהם של עורכי הדין לעניני משפחה " 
נשכח לרגע את בעיות האתיקה ( אם ללשכת עורכי הדין מותר , אז לנו בודאי ) ונעיין במאמר .מדובר בסיפור על גברת שהתגרשה ועכשיו היא מצטערת על כמה ממהלכיה (המשפטיים לא עצם הפרידה ) . ברור שמדובר בסיפור דימיוני המשמש פלטפורמה לבניית סיפור שיווקי המקדם את הפרנויה שמנסה לקדם הלשכה . כמה מוטיבים מרכזיים עולים מן הסיפור :  
  1. הגבר הוא שעוזב את הביית , לכאורה נוטש , (מתאים כמובן לסטראוטיפ  הגברי) למעשה מאבד באחת את הנכס המרכזי שברשותו וייתכן שלא יוכל לעולם למצוא דיור ברמה דומה 
  2.  האשה היא המטפלת המרכזית  , הגבר לא רואה את הילדים ולא משמש לאב
  3.  לעומת זה הגבר עסוק בזוגיות החדשה שלו שם הוא משגשג ומוציא את כל משאביו הלכאורה מדולדלים 
  4.  האשה והילדים סובלים מחסור כלכלי עוד ועוד סטראוטיפים שבאים לשפוך שמן על מדורת הגירושין , ליצור מחלוקת ולהגדיל את שכרם של עורכי הדין . 

ומה שיותר חשוב במשפחת שמתקיים בה נארטיב כזה לא ירחק היום והילדים יתנתקו מאביהם , כמובן תחת האיצטלה של אמא נהדרת שמקריבה את עצמה ואבא משתמט והכל בחסות ובעידוד לשכת עורכי הדין.