יום שני, 5 בדצמבר 2022

איך מתמודדים עם ניכור הורי ?

 קשה לתת תשובה סופית לשאלה זו, שכן הגישה הטובה ביותר לטיפול ב-PAS (תסמונת ניכור הורי) תהיה תלויה במגוון גורמים, כולל התסמינים הספציפיים והגורמים הבסיסיים למצב. PAS הוא מצב שנוי במחלוקת ולא מובן, ואין הסכמה בין אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש על הדרך הטובה ביותר לטפל בו.


עם זאת, כמה גישות נפוצות לטיפול ב-PAS עשויות לכלול טיפול פרטני לילד, טיפול משפחתי ו/או תיווך. בטיפול פרטני, הילד עשוי לעבוד עם מטפל כדי לטפל בכל נושא רגשי בסיסי וללמוד מיומנויות התמודדות להתמודדות עם ההשפעות של PAS. בטיפול משפחתי, הילד והוריהם עשויים לעבוד עם מטפל על מנת לשפר את התקשורת ולהפחית קונפליקטים בתוך המשפחה. ניתן להשתמש בגישור כדי לעזור לילד ולהוריהם לפתור מחלוקות ולהגיע לפתרון הסכמה הדדית.


כמו כן, חשוב שהילד יקבל תמיכה ממבוגרים אחרים שאפשר לסמוך עליהם, כגון מורים, מאמנים או חברי משפחה. מבוגרים אלו יכולים לספק השפעה חיובית ולעזור לילד לפתח מערכות יחסים בריאות מחוץ למשפחה.


בסך הכל, הגישה הטובה ביותר לטיפול ב-PAS תהיה תלויה בנסיבות הספציפיות של כל מקרה לגופו. חשוב לפנות לייעוץ של איש מקצוע בתחום בריאות הנפש שיש לו ניסיון בעבודה עם PAS.



אין תגובות: