יום שני, 1 באוגוסט 2016

עורכי הדין - הפרת כללי האתיקה

ב - YNET של הראשון לחודש התפרסמה הכתבה הבאה 

כמה נחמד , שירות חשוב לציבור . אבל רגע מה כתוב למטה  ? "בשיתוף לשכת עורכי הדין " . לשכת עורכי הדין מממנת  ומפעילה פרסום עצמי בניגוד גמור להוראות האתיקה שלה עצמה . 

למשל ( מתוך גילוי דעת בנושא של ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין )
  • על עורכי הדין להימנע מפרסום תוכן "המערב תוכן מקצועי ושאינו מקצועי העלול ליצור הטעיה, שידול אסור, פגיעה בכבוד המקצוע או הפרה אחרת של כללי האתיקה המקצועית". או :
  • עורך דין המבקש לפרסם את עצמו ברשת חברתית בתשלום, יפעל כדי שהפרסום ייעשה בצורה המזהה באופן ברור כי מדובר בפרסומת, ובין היתר תוך הדגשת המילה "פרסומת" מעל הפרסום.
היושרה והיושר המנימלי מחייב את לשכת עורכי הדין לומר בצורה הברורה ביותר "אנחנו מפרסמים מאמר בעל תוכן פרסומי מובהק שמטרתו קידום עיסקיהם של עורכי הדין לעניני משפחה " 
נשכח לרגע את בעיות האתיקה ( אם ללשכת עורכי הדין מותר , אז לנו בודאי ) ונעיין במאמר .מדובר בסיפור על גברת שהתגרשה ועכשיו היא מצטערת על כמה ממהלכיה (המשפטיים לא עצם הפרידה ) . ברור שמדובר בסיפור דימיוני המשמש פלטפורמה לבניית סיפור שיווקי המקדם את הפרנויה שמנסה לקדם הלשכה . כמה מוטיבים מרכזיים עולים מן הסיפור :  
  1. הגבר הוא שעוזב את הביית , לכאורה נוטש , (מתאים כמובן לסטראוטיפ  הגברי) למעשה מאבד באחת את הנכס המרכזי שברשותו וייתכן שלא יוכל לעולם למצוא דיור ברמה דומה 
  2.  האשה היא המטפלת המרכזית  , הגבר לא רואה את הילדים ולא משמש לאב
  3.  לעומת זה הגבר עסוק בזוגיות החדשה שלו שם הוא משגשג ומוציא את כל משאביו הלכאורה מדולדלים 
  4.  האשה והילדים סובלים מחסור כלכלי עוד ועוד סטראוטיפים שבאים לשפוך שמן על מדורת הגירושין , ליצור מחלוקת ולהגדיל את שכרם של עורכי הדין . 

ומה שיותר חשוב במשפחת שמתקיים בה נארטיב כזה לא ירחק היום והילדים יתנתקו מאביהם , כמובן תחת האיצטלה של אמא נהדרת שמקריבה את עצמה ואבא משתמט והכל בחסות ובעידוד לשכת עורכי הדין. 

אין תגובות: